PR-konsulten och sociala medier-experten Fredrik Pallin höll ett välbesökt webinar om hur man lyckas med sociala medier idag. Utifrån sin färska bok #Gördetnu – Så lyckas ditt företag med sociala medier gav han tips på hur vi mäklare ska jobba med Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn och hur man ska organisera och mäta arbetet.
Några av tipsen var:
• Bestäm syftet med respektive kanal. Vad ska det leda till? Driva trafik till objekt, bygga varumärke för kontoret, rekrytera medarbetare eller attrahera nya kunder? Genom ett tydligt syfte blir det lättare att driva kanalen.
• Skapa en innehållsplan. Med syftet klart är det dags att skapa en innehållsplan genom att fundera på vad som händer kommande 1-3 månader i er värld och i omvärlden. Hur kan ni vara relevanta för era målgrupper? Med en innehållsplan blir det lättare att planera och genomföra era satsningar i sociala medier.
• Mät affärsnytta. Det finns massor av bra verktyg att mäta trafik, engagemang och konvertering. Använd dessa för att mäta vilket resultat era satsningar i sociala medier skapar. Gör ni rätt kommer det att skapa affärsnytta.
Är du intresserad av föreläsningen hittar du presentationen här.
Vill ni fördjupa er ytterligare erbjuder Fredrik sin bok till ett extra förmånligt pris för alla medlemmar. Ange FMF när du beställer den här så får du 100 kr i rabatt. Det går även bra att skicka ett mail till fredrik@pallin.net för att beställa boken.