Med sin nya digitala bostadssajt räknar Mäklarhuset med att ta täten i mäklarbranschens digitala utveckling. Genom snabbhet, ny design och en förbättrad användarupplevelse vill man öka den digitala bostadsupplevelsen. Sajten har också ett ökat fokus på kommersiella fastigheter.

– Mäklarhuset vill vara ledande i mäklarbranschens digitala utveckling. Vi är ensamma med ett eget utvecklingsteam in-house, och har redan idag en av Sveriges mest välbesökta webbplatser. Med den nya sajten vill vi utveckla den digitala bostadsupplevelsen ännu mer genom en snabbare, användarvänlig och visuellt attraktiv sajt, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Mäklarhusets webb har tidigare utsetts till Sveriges bästa mäklarwebb av Web Service Award. Den nya sajten, som lanseras idag, får en laddningstid som är upp till tio gånger snabbare än tidigare. Sajten stöder bilder i full HD och visning av objekt i Virtual Reality. Dessutom adderas flera tekniska funktioner, bland annat blir det nu möjligt att även via mobilen virtuellt bygga om och renovera köket i bostadsannonserna.

Ny sektion för kommersiella fastigheter och förbättrad konvertering

På den nya sajten får Mäklarhusets affärsområde kommersiella fastigheter för första gången ett helt eget utrymme på sajten, vilket gör fastigheterna mer lättillgängliga och attraktivt presenterade. De underliggande tekniska förbättringarna på sajten kommer även bidra till ökad trafik till sajten och ökad konvertering, för såväl Mäklarhuset som företagets partners.

– Slaget om kunderna sker online. Attraktiva, digitala bostadspresentationer är centralt för att locka kunder och försäljning. I kombination med tekniska förbättringar som driver ökad trafik kan vi skapa tydliga och unika mervärden för både våra privata och kommersiella kunder, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.