Nu kan du som mäklare få fler besökare till visningarna med hjälp av specialverktyget Home Booster – en riktad bostadsannons i sociala medier.

Home Booster, som är utvecklat av företaget Adfenix, är en bostadsannons på sociala medier som riktar sig till personer som bedöms som mest sannolika att vara intresserade av en specifik bostad. Informationen bygger på data som Adfenix samlar in via mäklarkedjornas hemsidor och alla personer som någonsin besökt dem samt genom information från Facebook. Därefter bygger de upp en profil av vad varje individ är intresserad av. Om mäklarföretaget annonserar en tvåa i Malmö innerstad identifieras snabbt vilka personer som bedöms mest sannolika att vara intresserade av den tvåan.

– Därefter kan vi komma med ett erbjudande till mäklaren om att nu har vi identifierat 1 497 personer som vi tror är intresserade av lägenheten. Vill du annonsera till dem? Och det vill ju mäklaren förstås, och kör man Home Booster så kommer det fler till visningen, säger medgrundaren Gabriel Kamienny till Göteborgsposten.

Svenska mäklarföretag som redan använder sig av verktyget är Erik Olsson, Fastighetsbyrån och Länsförsäkringar fastighetsförmedling.

Adfenix har idag 65 medarbetare med kontor i Norden, London, Dacca, Melborne och kunder hela vägen ner till Nya Zeeland. De har nyligen fått investeringar på 50 miljoner från Industrifonden, Starbright Invest, Notion Capital och Goog Fellows.

Till Home Booster och Adfenix